你是我的愛子,我所喜悅的。 ^o^

你是我的愛子,我所喜悅的。 ^o^
This is my Son, whom I love; with him I am well pleased.

2007年10月19日星期五

I will do it

親愛嘅耶穌基督,

我曾經得罪了祢,令祢一次又一次的留淚、痛心。我是誰?我甚麼都不是!我一點都不值祢去愛我,不配在祢的聖殿裡事奉祢,不配做祢的兒女,不配稱天父為阿爸父。我只是一個罪人,既軟弱又無力。我可能比彼得更甚,不只三次的去否認祢。我一點都不配得祢去為我犧牲祢寶貴的性命,去流出祢聖潔無瑕的寶血。

祢在聖經裡說, 惟 有 基 督 在 我 們 還 作 罪 人 的 時 候 為 我 們 死 、神 的 愛 就 在 此 向 我 們 顯 明 了 。 (羅5:8),耶穌啊!這是什麼樣的愛?這是可等大的愛!祢不但讓我知道祢是可等的愛我,祢更一再的向我保證,這愛是永不被阻隔,這愛是一世伴隨; 誰 能 使 我 們 與 基 督 的 愛 隔 絕 呢 . 難 道 是 患 難 麼 、 是 困 苦 麼 、 是 逼 迫 麼 、 是 飢 餓 麼 、 是 赤 身 露 體 麼 、 是 危 險 麼 、 是 刀 劍 麼 。 (羅8:35), 是 高 處 的 、 是 低 處 的 、 是 別 的 受 造 之 物 、 都 不 能 叫 我 們 與 神 的 愛 隔 絕 . 這 愛 是 在 我 們 的 主 基 督 耶 穌 裡 的 (羅8:39)

主耶穌基督,求祢教導我怎樣去活出跟祢一樣的生命。當有一天我回到天家跟祢相聚時,我將會直奔向祢,緊緊地擁抱着祢,跟祢說,'耶穌啊!靠着祢我做到了!'

From now on, I will bear your cross for You. I will do it.

1 則留言:

匿名 說...

When I search the sentence "忍耐裡面的謙卑柔和" on the web. It come up with your blogger. I find it very encouraging to me. I have not seen many christian "truly" sharing their point of view. I have not heard many christian saying "From now on, I will bear your cross for You. I will do it.".
Rather I heard they say, I want to be a christian, and I want to do things my way, God please bless me my way. I'm so frustrated whenever I quarrel with my wife (she is a christian too). I thought I'm acting as a christian should do to other people. As a son, I also have obligation to take care my mom and my wife will be upset. She think she is a second class citizen. It is very very difficult to be a good christian at work or at home. You have to remember remember remember, no matter what, no matter what, other can do what they want to you, say what they want to you, you can not, you have to forgive them, love them, they are human, I'm too, other can make mistake but I can't. I'm very frustrated as christians brothers and sisters in our church don't like each others. Several couples (husband and wife both christian) in our church divoice. I just can't understand why we are reading the same bible and these things can happen. I'm a tired christian. By the way, I can read chinese but can type chinese. I feel happy for you as you have good brothers and sisters around you. May God use you to glorify Him.


求祢以祢的真理引導我、教訓我.因為祢是救我的神.我終日等候祢。(詩篇25:5)