你是我的愛子,我所喜悅的。 ^o^

你是我的愛子,我所喜悅的。 ^o^
This is my Son, whom I love; with him I am well pleased.

2009年9月12日星期六

God, grant me the serenity

God, grant me the serenity
To accept the things I cannot change,
The courage to change the things I can,
And the wisdom to know the difference.
Living one day at a time,
Enjoying one moment at a time,
Accepting hardship as a pathway to peace;
Taking, as Jesus did, this sinful World as it is,
Not as I would have it;
Trusting that You will make all things right
If I surrender to Your will;
So that I may be reasonably happy in this life
and supremely happy with You
Forever in the next. Amen.
Author, Reinhold Niebuhr

天父,求祢安穩我的心靈。
無論其它人怎樣對待我,我也不會忘記以祢的愛來回報。

或許我會失望,或被他人所做的而受傷害。
但求祢叫我緊記,
我的盼望只再乎祢。

或許有人會叫我今天跌倒,
但我深信祢總有能力叫我明天站立得穩。

我要對我的心說,'祢是我的主.我的好處不在祢以外。'
每當我向祢呼求時,祢已從殿中聽了我的聲音。
求你不要靜默無聲,
求你留心聽我的禱告。

當我晝夜以眼淚當飲食,當他人不住地對我說、'你的神在哪裡呢?'的時候,
主阿、求祢救我的命、免了死亡;救我的眼、免了流淚;救我的腳、免了跌倒。
神是我堅固的保障.祢引導完全人行祢的路。

主啊!我切切懇求祢的心,如像那患了十二年血漏病的女人。
我告訴自己, 說, '我只摸他的衣裳、就必痊愈。'

主耶穌,多謝祢。
祢的憐憫帶給我新生命。
'女兒、放心、你的信救了你。'
'不,是祢的慈心、免了我的債,把我釋放了!'
多謝祢!

沒有留言:


求祢以祢的真理引導我、教訓我.因為祢是救我的神.我終日等候祢。(詩篇25:5)